Inhoudelijke behandeling Presikhaaf Bedrijven

28 november 2014

Inhoudelijke behandeling Presikhaaf Bedrijven

Al maanden lang pleit de SP in Doesburg om inhoudelijke behandeling van de situatie van Presikhaaf Bedrijven. Hier kwamen alleen vage uitspraken als dat Presikhaaf toch steeds weer op de agenda stond van commissie vergaderingen. Ook pleitte de SP steeds om vergaderingen van het Algemeen Bestuur van Presikhaaf na de gemeenteraadsvergadering te houden, maar ook hier was weinig reactie.

Gelukkig blijken al onze vragen en voorstellen toch niet helemaal verzand te zijn want tijdens de raadsvergadering van 27 november kwamen er van andere partijen ineens ook dergelijke vragen en voorstellen. Dit resulteert er in dat al in januari gestart wordt met overleg over Presikhaaf Bedrijven zodat wanneer in het voorjaar van 2015 definitieve cijfers van Presikhaaf zullen verschijnen de raad voorbereid zal zijn.

Ook blijkt uit de planning van Algemeen Bestuur Presikhaaf dat er in 2015 vier maal een raadsvergadering in Doesburg na de vergadering van Algemeen Bestuur Presikhaaf zal zijn in plaats van de twee in 2014. Meer was helaas niet mogelijk zoals wethouder Bollen stelde aangezien Presikhaaf te maken heeft met tien gemeenteraden die vaak op verschillende data's vergaderen.

Natuurlijk is de SP meegegaan met deze voorstellen in het belang van Presikhaaf Bedrijven en is hier ook erg blij mee. En bedanken de andere fracties dat ze ons volgen.