Nieuws, maart 2018

15 maart 2018

Vuilnis mannen van Zorggeld, gekker moet het niet worden

Foto: www.arnhem-direct.nl / www.arnhem-direct.nl

De lokale SP had geregeld dat Agnes Kant tijdens het werkbezoek van 17 maart ook in gesprek met inwoners van de wijk Beinum die niet in staat zijn hun vuilnis naar de nieuwe ondergrondse containers te brengen. Zij moeten zich nu bij het WMO-loket melden.

15 maart 2018

SP voor behoud en bescherming de Fraterwaard

Foto: st fraterwaard / st fraterwaard

Agnes Kant was tijdens haar werkbezoek van 17 maart in gesprek met Mevrouw Frankot van stichting Fraterwaard.

15 maart 2018

SP wil stop op marktwerking

Foto: Patrick Ott / Patrick Ott

In 2007 wordt de marktwerking geïntroduceerd in de huishoudelijke zorg. De landelijke politiek maakt gemeenten verantwoordelijk voor deze ondersteuning in het huishouden bij mensen die zelfstandig wonen maar voor wie het huishouden te zwaar is. Marktwerking werd daarbij verplicht. Als tweede kamerlid Heeft Agnes Kant fel gestreden om de zorg niet in handen van de markt te laten komen. Er is zelfs een wet van haar aangenomen die de verplichting van marktwerking ongedaan heeft gemaakt. De SP wil dat de huishoudelijke zorg in de gemeente georganiseerd worden zónder marktwerking

3 maart 2018

Officiële start stichting Fraterwaard

Foto: sp doesburg / sp doesburg

Vandaag, 3 maart, waren we aanwezig bij de officiële start www.stichtingfraterwaard.nl in de Gasthuiskerk. Er waren vragen van enkele bezoekers wat het standpunt van de SP over de uitbreidingsplannen. Wij willen u hierbij graag informeren.