Zorg

1 juli 2016

Op naar een Nationaal Zorgfonds

In het huidige zorgsysteem staat niet de patiënt centraal maar de verzekeraar. De basis van dit is de concurrentie tussen verschillende zorgverzekeraars, maar noodgedwongen ook tussen zorgverleners. Het zou de gezondheidszorg efficiënter en goedkoper maken. In de tien jaar dat dit systeem draait hebben de zorgverzekeraars echter steeds meer macht gekregen en zijn de kosten van de gezondheidszorg de pan uit gerezen.

18 juni 2016

Claim uw uren huishoudelijke hulp terug

Gemeente Doesburg prijst zichzelf rijk met de uitspraken van de hoogste bestuursrechter omtrent de hulp bij het huishouden. Zij claimen goed maatwerk verleend te hebben. Door het protocol van het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ) die voorheen de indicaties deden in het beleid op te nemen is voor hen de kous af. Niet voor de SP Doesburg.

8 juni 2016

Comité Doesburg voor een Nationaal Zorgfonds

Foto: SP

Worstelt u ook met het huidige zorgsysteem, het hoge eigen risico en de macht van de zorgverzekeraars? Kom dan naar de informatieavond op 20 juni a.s. om 19:30 in het Arsenaal en steun onze strijd voor een nationaal zorgfonds.

13 mei 2016

Thema avond Zorgfonds

Al tien jaar worstelt Nederland met het nieuwe zorgstelsel. Volgens de regering wordt de zorg onbetaalbaar, maar de SP is van mening dat dit door verkeerde keuzes komt. Het kan anders. Het moet anders.