Claim uw uren huishoudelijke hulp terug

18 juni 2016

Claim uw uren huishoudelijke hulp terug

Gemeente Doesburg prijst zichzelf rijk met de uitspraken van de hoogste bestuursrechter omtrent de hulp bij het huishouden. Zij claimen goed maatwerk verleend te hebben. Door het protocol van het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ) die voorheen de indicaties deden in het beleid op te nemen is voor hen de kous af. Niet voor de SP Doesburg.

Het CIZ protocol heeft namelijk alleen betrekking op nieuwe indicaties zo ontstaat er rechtsongelijkheid tussen de oude en de nieuwe indicaties.
De SP twijfelt bovendien ernstig of de gekorte uren huishoudelijke hulp wel geoorloofd zijn met de op 18 mei gedane uitspraken van de hoogste bestuursrechter. Daarom raden wij sterk aan alsnog de gekorte uren terug te claimen. Twijfelt u aan de slagingskans? Bedenk dan dat de zaken die eerder zijn aangespannen met hulp van SP Doesburg en jurist Kevin Wevers allen gewonnen zijn

Wat kunnen de mensen doen?
Het meldpunt van FNV Zorg & Welzijn is nog steeds geopend. Op werkdagen kunnen gedupeerden bellen met 079 - 35 36 015 (van 10.00 tot 17.00 uur).
Ten alle tijden hulp inroepen via de SP Doesburg Hulpdienst. Het email adres is ton.margriet@gmail.com
Bellen kan ook met het telefoonnummer is 0313-474916.