Buurtonderzoek ondergrondse vuilcontainers

28 oktober 2005

Buurtonderzoek ondergrondse vuilcontainers

n de tweede helft van oktober is de afdeling doende geweest met een buurtonderzoek bij de Doesburgse huishoudens die een ondergrondse huisvuilcontainer hebben voor hun afval. Aanleiding was de klacht van een van onze leden over het oplopen van een verwonding bij het plaatsen van een afvalzak in de doorvoeropening.

Gestart is met het ondervragen van de bewoners van de flats aan Koppelweg en Goudenregenstraat en van alle gestapelde bouw aan de Kraakselaan. Men betaalt per aangeleverde zak (pasje).

Binnenkort komen we met de uitkomsten van het onderzoek. Eerste indrukken zijn dat veel meeste mensen de ondergrondse container wel een verbetering vinden, maar die nog wel eens wat technische storingen geven en inderdaad voor sommige mensen lastig in gebruik. Soms ontstaan problemen als gevolg van het plaatsen van te volle zakken. Mensen wijzen erop dat je eigenlijk maar halve zakken per keer kwijt kunt en dat het naar verhouding veel goedkoper is om het afval naar de stadswerf te brengen in een grotere zak. Daarom is het beter om detarieven te verlagen. Velen vonden de oude betonnen verzamelcontainer prettiger, daar kon je gemakkelijker alles in kwijt, weliswaar met als nadeel dat ook anderen uit de buurt er gebruik van maakten

Reageer