‘Alles is in ontwikkeling, zie de kansen en pak ze!’

14 maart 2006

‘Alles is in ontwikkeling, zie de kansen en pak ze!’

Met deze woorden sloot Willem Bouman de algemene ledenvergadering van gisteravond af. De SP staat er in Doesburg beter voor dan ooit en biedt nieuwe talenten de kans.

De avond begon met een analyse van de verkiezingsuitslag. De SP heeft het om diverse redenen uitstekend gedaan, zo was de conclusie. De SP is steeds zichzelf gebleven, was een betrouwbare coalitiepartner, volgde in de raad een consequente, heldere lijn en is actief gebleven in de wijken, onder de mensen. Ook zijn we erin geslaagd de slag naar de allochtone kiezer te maken. Natuurlijk speelde de kwestie Koppelweg een belangrijke rol, maar dan vooral in die zin dat deze duidelijk maakte dat geen college het zich niet kan permitteren om te regeren zonder daarbij de bevolking werkelijk serieus te nemen. De activiteiten in de afgelopen maanden werden afgerond met een knaller van een campagne, waarbij we opnieuw veel onder de mensen te vinden waren. Met mooi verkiezingsmateriaal, inclusief onze vertrouwde, absoluut slijtvaste SP-tomaatsponzen.

Raadslid Erdogan Kaya deed vervolgens verslag van de eerste stappen die inmiddels zijn gezet om te komen tot samenstelling van een nieuw college van B en W. De verschillende combinatie-mogelijkheden werden doorgesproken en de onderhandelingsdelegatie kreeg de opdracht mee om tot een goede samenwerking te komen met één of meer partijen. De bedoeling is ervoor te zorgen dat er zo meteen een eendrachtig, betrouwbaar en sociaal college kan aantreden, dat stevig wil aanpakken.

Derde agendapunt was de verdere versterking van het bestuur. Er konden weer twee nieuwe enthousiaste mensen worden toegevoegd aan het team, Anita Nieuwenhuis en Jan Willem Stobbe. Beiden waren actief tijdens de verkiezingscampagne en willen er lekker tegenaan.

Willem Bouman sloot de avond af met een speech over de prachtige kansen van onze partij voor de komende tijd. ‘Laten we samen het komende jaar de strijd voortzetten voor een beter Doesburg en voor een beter Nederland. We kunnen onze partijorganisatie verder versterken als we een actieve club blijven, ook in de toekomst altijd bereid blijven om zelf op onderzoek uit te gaan en de handen uit de mouwen te steken. We moeten ervoor zorgen dat steeds meer mensen lid worden van de SP en als het kan ook in actie komen. Nieuwe mensen kunnen rekenen op een goede begeleiding. Bij de SP kan iedereen zijn talenten benutten en een nuttige bijdrage leveren aan het geheel. En ik roep iedereen op om mee te doen: wacht niet af, neem initiatief. Onze samenleving is volop in beweging, alles is in ontwikkeling, zie de kansen en pak ze!’