Eerste reactie Willem Bouman op de uitslag

7 maart 2006

Eerste reactie Willem Bouman op de uitslag

Grote veranderingen vanavond in de Doesburgse gemeenteraad. De SP is wederom de grootste en komt met één zetel winst uit op zes. Volgens Willem Bouman "een resultaat waar we de Doesburgers dankbaar voor zijn."

De andere coalitiepartijen (PvdA en CDA) verliezen. De Stadspartij komt, als nieuwkomer, binnen met twee zetels.Nu de kaarten opnieuw zijn geschud, komt de gemeenteraad er als volgt uit te zien:

SP: 6 zetels
PvdA: 3 zetels
Stadspartij: 2 zetels
VVD: 2 zetels
CDA: 1 zetel
D66: 1 zetel

Willem Bouman is zeer tevreden over het resultaat. "Doesburg heeft vandaag gekozen voor een betrouwbare en sociale manier van besturen. Dat de SP beloond is met een extra zetel, geeft aan dat mensen onze sociale en open bestuursstijl waarderen. Deze winst schept ook een verantwoordelijkheid; het komt er nu op aan het vertrouwen van de mensen te belonen door goed bestuur, met de juiste collegepartijen. We moeten flink aan de bak"

Binnenkort zal de SP besprekingen beginnen met de andere partijen in Doesburg. Op deze site blijft u op de hoogte van al het nieuws.

Alles over de verkiezingen