Petra gaat voor concrete resultaten in de raad

13 maart 2006

Petra gaat voor concrete resultaten in de raad

Petra Senhorst is vanaf donderdag één van de twee nieuwe raadsleden voor de SP. Als geboren Doesburgse wil ze de stad mooi houden en zich vooral ook blijven inzetten voor verbeteringen in de wijken.

Petra SenhorstPetra Senhorst is nieuwkomer in de SP-fractie. Als geboren Doesburgse woonde ze jaren in de van Berchemstraat in het Noordelijk Molenveld, ging na de lagere school naar de Mavo en werkt tegenwoordig op kantoor bij Ubbink, in de planning. Petra is nu 38 jaar en getrouwd met Alfred. Samen hebben ze drie dochters, waaronder een tweeling van 2 jaar oud. Ze wonen op de Ooi, volgens Petra ‘een hartstikke leuke wijk om te wonen, de mensen zijn vriendelijk, de school is vlakbij en we zitten best dicht bij de stad’. Wel vindt ze dat er nog het nodige gebeuren moet in de wijk: ‘Als er straks weer een winkel is ben ik daar erg blij mee. Maar het allerbelangrijkst voor de korte termijn vind ik het verbeteren van de speelvoorzieningen hier’.

Sinds 2002 is Petra lid van het afdelingsbestuur van de SP in Doesburg. ’De SP is mijn partij omdat die het meest aansluit bij mijn gevoel van rechtvaardigheid. Ik wil me inzetten voor de leefbaarheid in de wijken, leefbaar in de zin van: voldoende speelruimte, groen, veiligheid. Ik heb dat gedaan als lid van het afdelingsbestuur en zo meteen als gemeenteraadslid. Gelukkig komen steeds weer nieuwe mensen ons bestuur versterken, zodat het werk in de wijken kan blijven doorgaan. Want we moeten altijd goed op de hoogte blijven van wat de Doesburgers bezighoudt, zodat we slagvaardig kunnen reageren op geluiden van bewoners en van wijkraden’.

‘Soms trekken we erop uit voor een specifieke zaak. Zo kregen we onlangs op een koude zondagmorgen een rondleiding door Erik Lam van de vogelwerkgroep van Stad en Ambt Doesborgh. Hij wees ons opnieuw op de belangen van de natuur, de moerasgebieden en het behoud van onze ecologische zone. Ook hiervoor zal de SP fractie zich maximaal moeten blijven inzetten. Dan blijft Doesburg de mooie stad die het nu is’.