‘Huurbeleid van minister Dekker moet van tafel!’

9 april 2006

‘Huurbeleid van minister Dekker moet van tafel!’

Zaterdag 8 april stond in het teken van de strijd tegen het huurbeleid van minister Dekker. Impressie van de demonstratie op de Dam in Amsterdam. Door Jan Willem Stobbe.

De delegatie van de SP uit Doesburg was zaterdag 8 april 2006 duidelijk aanwezig in Amsterdam. We vertrokken al vroeg naar de demonstratie op de Dam, om samen met vele anderen de strijd aan te gaan tegen het asociale huurbeleid van minister Dekker. De donkere wolken die boven ons hingen vanwege het slechte weer gaven al aan dat het huurbeleid van Dekker van tafel gespoeld moest worden.

"Demo"

Aangekomen op de Dam troffen we reeds een grote mensenmassa aan, die massaal aan het protesteren was. Er werd door diverse personen in het openbaar gesproken tegen het huurliberaliseringsbeleid van Dekker. De sprekers veegden de vloer aan met het huurbeleid van de minister en stelden ook allemaal een beleid voor dat niet ten koste gaat van de mensen die het al zo slecht hebben in onze maatschappij. Het kan namelijk ook anders:

1. draai de kortingen terug op de huurtoeslag
2. voer een inflatievolgend huurbeleid
3. behandel huurders en woningeigenaars gelijk
4. bouw betaalbare huurwoningen voor een ieder

Kortom: het huurbeleid van Dekker moet gewoon van tafel!

"spandoek" "stekker

Minister Dekker was aanwezig, maar nam niet de moeite om de mensen toe te spreken. Ze zei dat de mensen verkeerd geïnformeerd waren door de diverse organisatoren van de demonstratie. Klaarblijkelijk durfde Dekker de confrontatie niet aan te gaan, wat voor columniste Carrie reden was om haar een ‘laf wijf’ te noemen.

Na wat rondneuzen in de Kalverstraat keerden wij Doesburgers moe maar voldaan huiswaarts.

"op