Team tomaat houdt het hoofd boven water

21 mei 2006

Team tomaat houdt het hoofd boven water

Op zondagmiddag organiseerde DWV een zwemstaffette voor alle inwoners van Doesburg en omgeving. De SP was van de partij en deed mee als team Tomaat. Het zwemevenement werd druk bezocht, er waren zoveel zwemteams dat het evenement behoorlijk uitliep.

De SP was vertegenwoordigd met een sterk team. Zwemmers van het team Tomaat waren: André Brouwer, Monique Brouwer, Jan Willem Stobbe, Thijs Willemsen, Marjolijn Zwiers, Willem Bouman, Jos van der Beek, Joke van der Beek, en last but not least Anita Nieuwenhuis.

Team Tomaat

De elementen die gezwommen moesten worden, waren estafette zwemmen, overall zwemmen, bungee zwemmen en (hij mag niet ontbreken) het bommetje. De SP beschikte over een uitgebalanceerd team met natuurlijk een sprinter, en ook iemand die wat meer gewicht in de strijd kon gooien (strikt noodzakelijk voor het bommetje).

Er werd natuurlijk veel gelachen en het was een gezellige boel; het spel element kon natuurlijk niet ontbreken. Jos nam, als teamleider, het team op sleeptouw. Helaas werden kostbare punten verspeeld op het element bungee zwemmen, omdat Willem Bouman iets te hard trok aan het bungee elastiek, en het jammer genoeg uit de handen van het team getrokken werd. Hierdoor is het team Tomaat helaas uit de top 3 verdwenen.

André

Er moest nog een lastige klus geklaard worden. Zwemmen met een overall aan. Team Tomaat had hier rekening mee gehouden en had, al voor aanvang, Willem Bouman dit klusje in de maag gesplitst. Zonder enige twijfel trok hij de overal aan en klaarde deze klus.

willem

De middag werd afgesloten met het element bommetje, dat uiteraard door team Tomaat gewonnen werd. De troef in handen van team Tomaat was Jos van der Beek. Op de foto hieronder ziet u de bijzondere waterverplaatsing na het bommetje van Jos. Het moge duidelijk zijn dat het het bad weer bijgevuld moest worden, na het bommetje van Jos.....

bommetje