SP heeft goed gesprek met jongerenwerker

10 augustus 2006

SP heeft goed gesprek met jongerenwerker

Op 31 juli heeft er een informatief gesprek plaatsgevonden, in het jongeren centrum de Keet, tussen SP’er Jan Willem Stobbe en jongerenwerker Bjorn Jansen

Er is onder andere gesproken over hangplekken en voorzieningen voor jongeren. Er zijn diverse plekken bekend bij de SP en de jongerenwerker, zoals bijvoorbeeld de school Ark stad, school Horizon stad en rond de sporthal op de Beinum. Bjorn Jansen heeft kenbaar gemaakt dat bij het nieuwe jongerencentrum een mooie hangplek word gecreëerd voor jongeren. De bedoeling is dat er meer jongeren naar toe worden getrokken.

Jongeren zijn op zoek naar een plek waar ze zichzelf kunnen zijn en voelen. Het nieuwe jongeren centrum moet daarvoor gaan zorgen. Voor de SP is het van belang om te weten wat er in jongeren omgaat en hoe de partij kan bijdragen aan betere mogelijkheden en voorzieningen voor jongeren.

De SP is zeer tevreden over het oriënterende gesprek. De komende maanden gaat de partij bekijken hoe zij het contact met jongeren verder kan aanhalen en hoe de politiek dichter bij de jeugd kan komen te staan.

Meer informatie over jongeren in Doesburg is te vinden op de website van Stichting Wind www.wind-doesburg.nl en op www.jcdekeet.nl