Ooi opent speelterreinen

7 september 2007

Ooi opent speelterreinen

Op woensdagmiddag 12 september is het feest op de Ooi in Doesburg. De nieuwe speeltuintjes in de wijk worden dan officieel geopend!

Het openingsfestijn vindt plaats vanaf 15.00 uur bij speeltuin de Koppenberch, aan het einde van de Seringenlaan. De wijkraad pakt die dag flink uit. Er is een springkussen en ook aan drinken, ijs en suikerspin is gedacht. Wijkraadvoorzitter Koen Eggens zal het woord voeren namens de wijk, wijkwethouder Willem Bouman namens de gemeente.
De gemeente Doesburg en Woonservice IJsselland hebben samen geïnvesteerd in het spelen op de Ooi. De speelplekken rond de flats werden geheel nieuw ingericht. Op het van Tuyllplein en aan de Koppenberch zijn nieuwe speeltuinen ontstaan, compleet met speelbulten, pannaveld en klimtoren. Alles werd mogelijk dankzij de financiële steun van de Provincie Gelderland in het kader van het Kleine Stedenbeleid. Bij de voorbereidingen werden de kinderen van de wijk betrokken, een groep ouders en uiteraard ook de wijkraad. Er wordt al volop gespeeld op en rond de nieuwe toestellen.