31 oktober: Het Doesburgse scenario

19 oktober 2007

31 oktober: Het Doesburgse scenario

De SP organiseert op woensdagavond 31 oktober in de Mosterdhoeve te Doesburg een openbare avond onder de titel: HET DOESBURGSE SCENARIO. Aanvang 20.00 uur, zaal open 19.45 uur.

AKHet SP-Tweede Kamerlid Agnes Kant speelt op 31 oktober een thuiswedstrijd. Ze woont in Doesburg, was daar actief in de partijafdeling en zat er in de gemeenteraad. De SP werd de grote winnaar van de laatste Tweede Kamerverkiezingen, bezet nu 25 van de 150 zetels, maar belandde in de oppositie en moet het nu opnemen tegen het kabinet Balkenende-4. Wat is de positie van de SP? Hoe stelt de partij zich op? Wat zijn de perspectieven voor de toekomst?

In Doesburg bleef de SP lange jaren buiten het college, zelfs toen ze al lang en breed de grootste partij was. Andere partijen gaven de voorkeur aan coalities zónder de SP, en dat ging door totdat het eigenlijk niet langer kon: de groei van de SP bleek onstuitbaar. Sinds 2002 is de SP in het Doesburgse college vertegenwoordigd en is de stabiele factor geworden in het lokale bestuur.

Is het Doesburgse scenario een voorbode van wat ons op landelijke niveau te wachten staat? Agnes Kant beantwoordt deze vraag en gaat in discussie met het publiek. Uiteraard zijn ook de lokale politieke prominenten uitgenodigd. Het belooft een boeiende avond te worden. Iedereen is van harte welkom.