Kindervreugd in het zonnetje

19 maart 2008

Kindervreugd in het zonnetje

De vrijwilligers van speeltuin Kinderveugdwerden kregen een pluim van de gemeente voor het opknappen van het gebouw en voor het initiatief om een binnenprogramma op te zetten voor de jeugd tot 12 jaar.

'Namens de gemeente mag ik jullie aanbieden om een avondje spare-ribs te gaan eten!' zei wethouder Willem Bouman aan het eind van zijn dankwoord aan het adres van de tien vrijwilligers dat het dak geheel vernieuwd hebben: 'Jullie zijn er flink druk mee geweest, maar het resultaat mag er zijn'.
Tijdens de inloopavond werden de plannen gepresenteerd die de gemeente voor het Zuidelijk Molenveld in petto heeft. De kuil op het Bernhardplein wordt een betere speelplek, Kindervreugd krijgt een nieuwe klimtoren en heeft nieuwe spullen (diverse spellen) gekregen voor een wekelijkse buurtsoosavond voor de jeugd tot 12 jaar. Cambio legde uit hoe men samen met de bewoners de buurt schoon te houden en de wooncorporatie lichtte haar voornemen toe om te zijnertijd de duplexwoningen te vervangen door nieuwe appartementen.