Vijf starterswoningen erbij in Zanderskamp

22 maart 2008

Vijf starterswoningen erbij in Zanderskamp

Woningcorporatie IJsselland in Doesburg verbouwt het zorgcomplex De Marke aan de Zanderskamp in de wijk Beinum tot vijf starterswoningen. Nog voordat de verbouwing klaar is, zijn ze al verhuurd.

Het complex De Marke werd de afgelopen jaren gehuurd door de stichting Philadelphia om er mensen met een beperking te huisvesten. Het doel was dat zij in deze wijk zo gewoon mogelijk konden leven. De voorzieningen in het complex zijn echter niet meer van deze tijd en samen met Woonservice IJsselland is Philadelphia bezig met nieuwbouw aan de andere kant van de stad, in de wijk Noordelijk Molenveld.

Vanwege de grote vraag naar starterswoningen in Doesburg en het beperkte aanbod daarvan in Beinum besloot IJsselland het complex om te bouwen tot vijf zelfstandige eengezinswoningen in de sociale huursector. Volgens planning moeten de werkzaamheden voor de bouwvak van 2008 zijn afgerond.

Inmiddels zijn de woningen te huur aangeboden en zoals verwacht bleek de belangstelling groot. In korte tijd waren alle woningen verhuurd. De nieuwe huurders kunnen in juli 2008 hun woningen betrekken.