Toekomst kegelaars blijft nog onzeker

30 mei 2008

Toekomst kegelaars blijft nog onzeker

Aan het geduld van de Doesburgse kegelaars lijkt een einde te komen. Zicht op een nieuw onderkomen na het gedwongen vertrek uit de zalen van Oorlog aan de Kerkstraat is er nog niet.

De sfeer wordt grimmiger, via brieven en in de krant klinkt het verwijten, sommigen roepen inmiddels dat er met twee maten gemeten wordt, namelijk dat de jeugd alles gedaan krijgt en de ouderen niets. “Er op deze manier ingaan is niet goed voor het proces”, zegt wethouder Willem Bouman. “Het college heeft van meet af aan aangegeven dat het de verantwoordelijkheid voor een nieuw onderkomen voor de kegelaars niet zomaar kon overnemen. We hebben verschillende malen mensen bij elkaar gebracht die mogelijk samen tot een oplossing zouden kunnen komen, contacten gelegd, maar helaas nog zonder goed resultaat. Stellen dat we de jeugd in Doesburg voortrekken is niet goed, doet ook geen recht aan waar we vandaan komen. We werken maximaal mee met de kegelclubs en kijken zeker serieus naar elk voorstel dat tot een oplossing kan leiden. Het voorstel van de kegelaars om zelf te bouwen op een stuk grond van de gemeente is positief. Als de geraamde bouwkosten reëel zijn, de kosten daarvan gedekt zijn en men kan vervolgens zelf ook de boel exploiteren, dan is naar mijn idee de oplossing nabij.”