Ervaring en vernieuwing bij SP Doesburg

8 januari 2010

Ervaring en vernieuwing bij SP Doesburg

De SP-kandidaten voor de raadsverkiezingen zijn bekend. Willem Bouman wordt lijsttrekker, Petra Senhorst staat op 2. Gerrit Hammink stopt na 12 jaar en is trots op het nieuwe team dat klaarstaat.

Willem BoumanDe SP gaat de komende gemeenteraadsverkiezing in met 28 kandidaten. De ledenvergadering koos als lijsttrekker opnieuw wethouder Willem Bouman, goed voor meer dan dertig jaar ervaring in de Doesburgse politiek. Bouman: ‘Er komt een moeilijke tijd aan. We willen als SP opnieuw bestuurlijke verantwoordelijkheid dragen en Doesburg daar doorheen leiden.’

Tweede op de lijst is raadslid Petra Senhorst, nu woordvoerder maatschappelijke ontwikkelingen. Op drie raadslid Jos van der Beek, met name bekend van het actiewerk in de wijk. Atalay Sahin staat op vier, hij werd in 2006 met veel voorkeurstemmen in de raad gekozen. Op vijf Anita Nieuwenhuis, nu nog fractiemedewerker en woordvoerder VROM. De zesde plaats wordt ingenomen door André Brouwer. Die kwam onlangs nieuw in de raad als opvolger van Erdogan Kaya, die in november na 11 jaar afscheid nam. Op plaats zeven nieuwkomer Anton Munster, die deze maand start als fractiemedewerker.

Afscheid neemt Gerrit Hammink. Hij was twaalf jaar raadslid, waarvan acht jaar fractievoorzitter. ‘Ik wilde er een keer mee stoppen en het moment is nu daar. Er staat een degelijk team klaar voor het vervolg’. Ook Hermien Pietersz stopt na acht jaar met raadswerk.

De volledige lijst:

1 Willem Bouman