Rechter: voorbereiding Beinum West kan doorgaan

21 januari 2010

Rechter: voorbereiding Beinum West kan doorgaan

Gemeente Doesburg kan verder met woningbouw voor starters in Beinum West. Het gebied wordt nu bouwrijp gemaakt.

De voorzieningenrechter van de Raad van State heeft het verzoek om voorlopige voorziening van de Stichting tot Behoud van de Stadsweiden in Beinum-West afgewezen.

Het ministerie van LNV heeft in november 2009 besloten, dat de gemeente geen ontheffing nodig heeft in het kader van de Flora- en faunawet voor de 1e fase van Beinum West. In het besluit van het ministerie worden een aantal maatregelen genoemd, die de gemeente moet uitvoeren. De gemeente kan nu verder met het uitvoeren van deze maatregelen. Eén van de maatregelen betreft het verplaatsen van nestkasten. Het bouwrijp maken van de locatie wordt volgende week hervat, waarbij ook een andere maatregel wordt uitgevoerd. Het gaat hierbij om het aanleggen van zogenaamde wadi’s met onder andere ruig grasland en knotwilgen.

Het, door de stichting ingestelde, hoger beroep wordt in een later stadium door de Raad van State behandeld.

Op de website www.doesburg.nl kunt u een link naar de uitspraak van de Raad van State vinden.