onderzoek buurtfunctie de bongerd

26 februari 2010

onderzoek buurtfunctie de bongerd

Op initiatief van de SP komt er een aanvullend onderzoek naar de mogelijkheden voor een buurtfunctie bij de nieuwbouw van de Bongerd.

Deze toezegging deed het college tijdens de raadsvergadering van gisteravond. SP-raadslid André Brouwer deed het voorstel bij de behandeling van de financiële onderbouwing van de nieuwbouwplannen voor 22 seniorenappartementen. 'De wijk is tot nu toe goed betrokken geweest bij de voorbereiding, maar we willen dat ook de toekomstige bewoners naar hun mening wordt gevraagd. Willen zij ook graag een ontmoetingsruimte, al dan niet multifunctioneel? Verder willen we weten of er bij het verenigingsleven of bij instanties animo is om over ruimte te kunnen beschikken in het nieuwe complex', aldus André Brouwer.
Hij gaf het college een compliment voor de manier waarop met de kinderen uit de buurt wordt overlegd over de invulling van de nieuwe speelruimte. Wel uitte hij twijfels bij de noodzaak van het kappen van een aantal bomen, o.a. om de huidige bebouwing te kunnen slopen. Het college zegde toe daar zorgvulvuldig mee om te gaan en alleen bomen te gaan kappen op het moment dat dat echt niet anders kan.