Constructieve gesprekken over collegevorming

21 maart 2010

Constructieve gesprekken over collegevorming

Op initiatief van de SP hebben de eerste gesprekken plaatsgevonden over collegevorming. De SP gaat nu eerst verder praten met Stadspartij Doesburg en D66.

Afgelopen woensdag- en donderdagavond voerde de SP verkennende gesprekken met alle in de nieuwe raad vertegenwoordigde partijen. De sfeer in alle gesprekken was constructief en de SP ervaart dit als waardevol. Ze ziet een basis aanwezig voor goede raadsbrede samenwerking in de nieuwe bestuursperiode, ongeacht de uitkomst van de nog te voeren collegeonderhandelingen.

Er is onder de partijen brede bereidheid aanwezig om met de SP verder te praten. Deze uitkomst stemt hoopvol over een te vormen coalitie met daarin de SP. De SP wil de komende bestuursperiode een beleid uitzetten waarin zij zich opnieuw voldoende zal kunnen herkennen.

Er is vier jaar goed samengewerkt met Stadspartij Doesburg en D66. Het komt de SP logisch voor om nu eerst met deze twee partijen te gaan praten om te bezien of men tot een gezamenlijk programma voor Doesburg kan komen. Deze week starten de vervolggesprekken.