SP voor de vijfde maal de grootste

4 maart 2010

SP voor de vijfde maal de grootste

Ondanks twee zetels verlies bestaat prima uitzicht op SP-deelname in volgend college.

Het doet even pijn, maar we kijken alweer vooruit. Voor de vijfde maal op rij werd de SP de grootste partij van Doesburg. Gisteren behaalde de SP in Doesburg 27,5 % van de stemmen, goed voor vier zetels. Tweede werd coalitiegenoot Stadspartij Doesburg met drie zetels. Daarna volgen VVD, CDA en PvdA met elk twee zetels. Vervolgens nog D66 en GL met ieder één zetel.

SP-lijsttrekker Willem Bouman: ‘In 2006 beleefden we een enorme piek naar aanleiding van de kwestie Koppelweg. We hielden nu rekening met een zetel minder, het werden er helaas twee minder. In tegenstelling tot vier jaar geleden was de concurrentie dit keer enorm. Onze vaste aanhang heeft ons gelukkig weer prima gesteund, maar de wat meer losse aanhang bleef thuis. Dat is jammer, want we hebben er ontzettend veel voor gedaan om het te voorkomen.’

Bij het werk in de wijk bleek brede steun en waardering voor het werk van de SP en de resultaten van de collegedeelname. Willem Bouman: ‘Ook niet-SP-stemmers zien ons graag terug in het college van B en W en daar werken we natuurlijk naartoe. We willen in samenwerking met de andere partijen doorwerken aan een goede toekomst voor Doesburg’.