Ledenvergadering maandag 26 april, 19.00 uur, speeltuin Kindervreugd

18 april 2010

Ledenvergadering maandag 26 april, 19.00 uur, speeltuin Kindervreugd

De SP is klaar voor weer vier jaar! Alle leden worden uitgenodigd voor bespreking van het collegeakkoord en de versterking van ons bestuur.

We zijn er uit. De SP kan de komende jaren opnieuw het dagelijks bestuur van de gemeente vormen samen met de Stadspartij en D66. Er is een akkoord bereikt over de doelstellingen van be¬leid voor de komende jaren. Als de leden daarvoor toestemming geven kan het nieuwe college nog in april van start. Met de zelfde bemensing: Willem Bouman, Fred Jansen en Frans Hofman.
De huidige collegepartijen SP (4 zetels), Stadspartij (3) en D66 (1) willen dus de samenwerking voortzetten. Plannen: de intergemeentelijke samenwer¬king verder versterken, blijven investeren in reïntegratie naar werk, de econo¬mische positie van Doesburg verbeteren, de woningbouw vooral richten op de lokale woonwensen en aandacht blijven geven aan de kwaliteit van leven in alle wijken. Doesburg krijgt door de crisis straks fors minder geld van het Rijk. Het college zal daardoor flink moeten bezuinigen De drie partijen willen voorkomen dat de lokale lasten oplopen. Het sociale vangnet moet intact blijven. Volledige hoofddoelstellingen van het collegeprogramma: zie achterzijde.
Het is nu aan de ledenvergaderingen van de partijen om het groene licht te geven. De SP komt bijeen op 26 april. We vergaderen vroeg in de avond, aansluitend is er een andere activiteit in de speeltuin.

Agenda:
• Bespreking collegeakkoord en stemming daarover
• Verkiezing nieuw afdelingsbestuur
• Campagne verkiezingen Tweede Kamer van 9 juni

Oproep kandidaatstelling nieuw afdelingsbestuur!

We kiezen een nieuw afdelingsbestuur. Tot nu toe hebben zich daarvoor al kandidaat gesteld: Jos van der Beek, Atalay Sahin, Anita Nieuwenhuis, Margriet Ton, Harry Teunissen, Petra Franken en Willem Bouman. Ben je ook beschikbaar voor het bestuur, laat het dan vóór de vergadering even weten via doesburg@sp.nl of bellen 0313-476241.