Willem Bouman no 44 op de SP-lijst

9 april 2010

Willem Bouman no 44 op de SP-lijst

SP-wethouder Willem Bouman staat 44e op de SP-lijst voor de TK-verkiezingen van 9 juni.

De lijst wordt op het aanstaande SP-partijcongres op 24 april definitief vastgesteld. Zoals bekend voert Emile Roemer nu die lijst aan. De Doesburgse Agnes Kant zal straks niet terugkeren in de Kamer. Een 44e plaats voor Willem Bouman, dat is wel de staart van de lijst, dus hij zal voorlopig wel in Doesburg blijven. Dat is ie ook erg van plan, want hij is hier de kandidaat-wethouder van de SP voor de raadsperiode 2010-2014.
En hoe zit het met de toekomst? Willem: 'Mijn plaats op de lijst mag je zien als een signaal dat ik erg nauw betrokken wil blijven bij de landelijke ontwikkeling van de partij. Vooralsnog ligt de kern van mijn missie echter in Doesburg. We willen hier allereerst een goed voorbeeld zijn en blijven voor alle SP-ers in het land. Daarnaast willen we doorwerken aan de lokale opbouw van de SP in onze eigen regio. Na Doesburg verschenen achtereenvolgens de afdelingen Zutphen, Rheden en Zevenaar. Dat werd daarna uitgebreid met Doetinchem en Winterswijk, waar we onlangs ook in de raad zijn gekomen. In veel gemeenten in de Achterhoek is de SP aanwezig, maar nog niet met een echte afdeling. Dat moet nu ook maar eens gaan gebeuren!'
En uiteindelijk ook Den Haag? 'Als het echt nodig is ga ik niets uit de weg. Maar er loopt veel jong talent rond bij de SP-fractie daar, het is beter dat verder te helpen. De SP heeft de toekomst. Lokaal zijn we door hard werken de grootste geworden. Dat kan landelijk uiteindelijk ook gebeuren.'