Skatebaan 0313 uitgebreid met KSB-geld

12 februari 2011

Skatebaan 0313 uitgebreid met KSB-geld

De skatebaan bij 0313 krijgt een beperkte uitbreiding. Het succesvolle sportplein kan daarmee een nieuw seizoen in. De VVD is tegen de uitgave.

De skatebaan bij 0313 krijgt een beperkte uitbreiding. Er worden wat elementen verplaatst en er komen ook wat elementen bij. Het plan is helemaal uitgedacht en in een voorstel gegoten door een groep actieve skaters. Het bedrijf Burnside heeft de klus op zich genomen en betrekt de skaters ook weer actief bij de uitvoering.
Het sportplein bij 0313 doet het erg goed bij de jongeren. Zelfs in de winterdag wordt er goed gebruik gemaakt van de voorziening en de combinatie met het jongerencentrum is een voltreffer gebleken. Jeugdwethouder Willem Bouman: ‘We mogen in Doesburg trots zijn op zo’n locatie. We hebben het volledig gerealiseerd met subsidiegeld, en hij ligt er na vier jaar nog steeds keurig bij. In de wijde omtrek vind je niet zoiets! De uitstraling is positief, als je erlangs komt is er altijd wel wat te doen. Dat willen we vooral zo houden’.

Ontwerp Skatebaan
Het ontwerp van de skatebaan

In de raadscommissie MO kwam alleen van de kant van de VVD gemopper. Die partij vindt dat het geld ( € 21.000) beter aan geheel andere zaken kan worden besteed. Daarbij sloeg de nieuwe fractieassistente de plank een beetje mis. Ze bleek niet op de hoogte te zijn van het feit dat alles bekostigd wordt uit speciaal hiervoor gereserveerd geld uit het Kleine Stedenbeleid van de Provincie Gelderland. En ook niet van het feit dat de VVD-gemeenteraadsfractie eerder al had ingestemd met aanwending van deze middelen voor sporten en spelen.