Nieuw bestuur SP Doesburg gaat aanpakken

9 maart 2012

Nieuw bestuur SP Doesburg gaat aanpakken

Het op 7 maart nieuwgekozen bestuur van de SP afdeling Doesburg telt vijf personen en gaat de komende tijd stevig aanpakken. De 200 leden worden bezocht en zo veel mogelijk ingezet bij het werk.

Nieuwkomer in het bestuur is Alexander van Hattum uit het Zuidelijk Molenveld en al een paar maanden heel goed bezig. Tijdens de presentatie aan de leden vertelde hij enthousiast over zijn ervaringen tijdens zijn eerste buurtonderzoeken (Maartenshof, binnenkort meer daarover) en over de contacten met de mensen in de buurt. "Wil je de mensen in beweging krijgen, dan moet je er de tijd voor nemen en je écht interesseren voor de dingen waar ze mee zitten, daar ga ik graag mee aan de slag, ik krijg er elke keer zelf ook een goed gevoel van!". Petra Franken is al langere tijd penningmeester en coördineert de lokale hulpdienst van de partij: "De mensen weten ons te vinden, vaak kunnen we helpen, soms voldoet een luisterend oor. Het gaat erom, dat mensen weten dat ze altijd op ons kunnen rekenen. Ik ben blij met m'n takenpakket en ga graag verder met het werk!" Margriet Ton is binnen het bestuur al langere tijd verantwoordelijk voor de materiaalverspreiding en was daarnaast betrokken bij diverse buurtonderzoeken die de SP hield in de Binnenstad, op de Ooi en in het Molenveld: "Ik ben erg onder de indruk van de zorgen van met name ouderen; voor deze mensen moeten we als SP altijd blijven klaarstaan". Oudgediende Jos van der Beek werd eveneens herkozen: "In onze partij kan echt iedereen wat doen! Aan het bestuur de taak om het allemaal goed aan te sturen en ervoor te zorgen dat iedereen op de voor hem of haar meest geschikte plek zijn steentje bijdraagt". Willem Bouman werd in de voorzittersfunctie herkozen: "Doesburg heeft zeker ook de komende jaren een sterke en actieve SP nodig. We zullen doen wat nodig is om Doesburg een sociale gemeente te laten blijven, voorzieningen als de WMO overeind te houden en onze stad economisch verder te helpen".