Dollende Pieten eisen oplossing voor bibliotheektarief

14 november 2012

Dollende Pieten eisen oplossing voor bibliotheektarief

SuperPieten
Gisteravond vielen twee Zwarte Pieten binnen bij de raadscommissie MO op het Doesburgse stadhuis. Ze hadden in de stad veel klachten gehoord over het nieuwe bibliotheektarief en vroegen wethouder Jansen om met een oplossing te komen.

De Pieten vertelden dat ze voor Sinterklaas aan het kijken waren naar hoe de kinderen in Doesburg zich gedragen. Daarbij trokken ze door de stad en gingen ook bij de bibliotheek aan. Daar zagen ze allemaal boze mensen die ineens wel 20 euro extra aan contributie moeten gaan betalen. Veel mensen vertelden dat ze zelfs hun lidmaatschap hebben opgezegd. Piet Alex en Piet Patrick zeiden in de vergadering tegen de raadsleden: 'Sinterklaas heeft veel geld, maar dat heeft ie nodig om de kinderen te verrassen. De Sint kan dus niet ook nog eens voor alle grote mensen boeken gaan kopen! Onze grote baas wil dat iedereen boeken kan blijven lenen en lezen, zonder dat het te duur wordt, en hij vraagt wethouder Jansen om goed z’n best te gaan doen om het probleem op te lossen!'.

De wethouder was verrast, kon de Pieten nog niet direct de gewenste duidelijkheid geven. Misschien dacht ie: 'Gelukkig duurt het nog een week of drie tot de vijfde december'.
SuperPieten2