Redt de thuiszorg!

14 november 2012

Redt de thuiszorg!

De SP roept thuiszorgmedewerkers in Doesburg bijeen om te gaan knokken voor de toekomst van de thuiszorg. Thuiszorgers zijn bang om hun werk te verliezen en vragen zich af of hun cliënten straks nog wel de hulp zullen krijgen die ze nodig hebben. Maandag 19/11, 19.30 uur, speeltuin Marijkelaan.

De SP organiseert op maandagavond 19 november in speeltuin Kindervreugd een avond voor alle thuiszorgmedewerkers in Doesburg. Aanleiding is de toenemende onrust, met name rond de hulp bij het huishouden. Bestuurslid Alexander van Hattum van de SP: ‘Er is op dit moment van alles gaande in de thuiszorg, en daar willen we het over hebben met de mensen die dit belangrijke werk uitvoeren. Thuiszorgers zijn bang om hun werk te verliezen en vragen zich af of hun cliënten straks nog wel de hulp zullen krijgen die ze nodig hebben.’
Onlangs stelde de Doesburgse raad de tarieven vast die de instellingen voor hulp bij het huishouden mogen berekenen. De gemeente wil in samenwerking met de thuiszorgleveranciers gaan voor een goede kwaliteit van hulp tegen redelijke kosten. Van Hattum: ‘De vraag is hoe de nabije toekomst eruit ziet. Het nieuwe kabinet wil de hulp bij het huishouden voor het grootste deel van mensen gewoon afschaffen, de gemeenten krijgen er vanaf 2015 nog maar een kwart van het geld voor om iets te regelen. Dat willen we zo niet laten gebeuren, want het zal leiden tot ellende voor de cliënten en massaontslagen in de sector’.
De avond is toegankelijk voor alle mensen die werken in de thuiszorg in Doesburg. Lokatie is Speeltuin Kindervreugd aan de Marijkelaan. Aanvang 19.30 uur, zaal open 19.00 uur.