Zaterdag Manifestatie Thuiszorg Doesburg!

20 januari 2013

Zaterdag Manifestatie Thuiszorg Doesburg!

Het comité ZORG VOOR ELKAAR organiseert a.s. zaterdagmiddag 26 januari van 15-17 uur een protestmanifestatie tegen de kabinetsplannen voor de zorg. Samen staan we sterk, dus kom ook!

De zorgwerkers komen op voor de toekomst van hun belangrijke werk: “Onze grootste zorg betreft de mensen die onze zorg nodig hebben. Zij zullen namelijk de dupe zijn”, zegt actiecomitélid Heidi.

Wat gaat er met de thuiszorg gebeuren?
• Het recht op huishoudelijk hulp komt grotendeels te vervallen
• De gemeente krijgt meer zorgtaken voor veel minder geld
• Verpleging thuis gaat nar de zorgverzekeraar
• Alleen wie heel zware zorg nodig heeft mag in een verpleeghuis

Het gevolg zal zijn dat een groot deel van de ouderen en andere zorggebruikers nergens meer kunnen rekenen op zorg: niet in het verzorgings- of verpleeghuis en niet thuis. Heidi: “Dit laten we niet gebeuren! We zijn in actie gekomen om deze kabinetsplannen tegen te houden”.

Manifestatie Thuiszorg
Zaterdag 26 januari 15-17 u
de Onderbouw in Doesburg

Tijdens de manifestatie zullen zorgwerkers en mensen die hun zorg nodig hebben duidelijk maken wat de gevolgen zijn. Ook zijn alle zorgaanbieders uit de regio uitgenodigd. Hetzelfde geldt voor de organisaties van huisartsen, ouderen, gehandicapten, de vakbonden en de gemeenteraadsfracties van Doesburg