'Zorg voor de zorg'

31 januari 2013

'Zorg voor de zorg'

Raadsbrede steun voor motie vormt startschot voor verbreding acties tegen dreigende ramp voor de thuiszorg. Het actiecomité ZORG VOOR ELKAAR maakt plannen voor het vervolg.

'Wat ons betreft mocht het een stuk scherper, maar we willen ook dat de Doesburgse raad zo breed mogelijk zijn zorg uitspreekt en daar ook iets mee doet. Er zal nog een stevige strijd gevoerd moeten worden om de dreigende ellende uit Den Haag daadwerkelijk tegen te houden' zei SP-fractievoorzitter Petra Senhorst vanavond bij het aanbieden van de motie "Zorg voor de zorg".

De motie werd raadsbreed aangenomen en zorgde voor blije gezichten op de publieke tribune, waar het comité "ZORG VOOR ELKAAR" ruim vertegenwoordigd was. 'Na de manifestatie van afgelopen zaterdag zijn we allemaal blij met dit resultaat. Dinsdag komen we weer bij elkaar en spreken we over de vervolgacties', aldus woordvoerster Heidy Melissen.

De raad sprak uit dat hulp bij het huishouden als basisvoorziening voor onze kwetsbare inwoners behouden moet blijven, dat het Rijk de bezuinigingen niet onevenredig bij de gemeenten neer moet leggen en dat het Rijk moet worden gewezen op de gevolgen van de rigoureuze bezuinigingen. De VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) moet de bedenkingen van gemeenten kenbaar maken aan het kabinet en de regering krijgt een brief met de tekst van de motie.