Goed speelzaalwerk moet blijven!

12 februari 2013

Goed speelzaalwerk moet blijven!

Het personeel van de peuterspeelzalen pleit in een brandbrief aan de gemeente voor het behoud van het speelzaalwerk en de Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE, aanpakken leer- en ontwikkelachterstanden).

Er is in de loop der jaren veel expertise opgebouwd, het speelzaalwerk staat hoog aangeschreven, dat mag niet verloren gaan, vindt het personeel, maar vinden ook de ouders, die massaal de brief mee-ondertekenden. Het faillissement van Stichting Carion maakt een voortzetting onzeker. Men vraag de gemeente om een oplossing.
Over het vervolg overlegt Wethouder Willem Bouman met de curator van Carion en met eventueel overnemende partijen: ‘Voor februari is de voortgang van het speelzaalwerk gegarandeerd, en ook dat van het ouderenwerk en de inloop op de Linie. Voor de periode van af 1 maart proberen we het zo te regelen dat het speelzaalwerk in ieder geval tot september 2014 kan blijven draaien zoals nu. Ondertussen bekijken we samen met de besturen van de basisscholen hoe we de kinderopvang en het speelzaalwerk verder kunnen verbinden met het onderwijs.’