Bezuinigen op de zorg is een keuze

29 oktober 2013

Bezuinigen op de zorg is een keuze

In een open brief laten GroenLinks, VVD, PvdA, Stadspartij en D66 weten dat er een gezamenlijke visie (lees: bezuiniging) moet komen op de toekomst van de zorg in Doesburg. De SP kiest er bewust voor om de brief niet te ondertekenen.

Volgens de politieke partijen moet de vanzelfsprekendheid van nabuurschap worden overgedragen aan nieuwe generaties. Ook stellen ze bereid te zijn om minder populaire, maar noodzakelijke besluiten te nemen. ‘’We zullen als politiek Doesburg daarover in gesprek gaan met de wijkraden en maatschappelijke organisaties om samen inhoud te geven aan de veranderingen in onze lokale samenleving. Wat ons betreft kan het een hete herfst worden; in die zin dat we spijkers met koppen gaan slaan.’’

De SP kiest er bewust voor om de brief niet te ondertekenen. In de brief wordt er namelijk niet gesproken over politieke keuzes die nog wel degelijk mogelijk zijn. Natuurlijk krijgen we als gemeente Doesburg minder geld van onze rijksoverheid, maar dat wil niet zeggen dat er dus ook minder aan zorg uitgegeven kan worden.

Het uitgangspunt van de SP is altijd goede en betaalbare zorg voor iedereen.