Op naar de gemeenteraadsverkiezingen

12 januari 2014

Op naar de gemeenteraadsverkiezingen

Het lijkt nog ver weg, maar over twee maanden staan we weer bij de stembus en kiezen we onze bestuurders voor vier jaar. Ook hier in Doesburg, en dat is nu belangrijker dan ooit. Want wat staat er nu te gebeuren?

Gemeenten moeten veel bezuinigen en het is een enorme klus om dat zo eerlijk mogelijk te doen. De begroting waar alle partijen in Doesburg, behalve de SP, mee hebben ingestemd sluit nog net in 2014. Echter, in 2017 komen we een miljoen te kort. Wie de gaat de rekening betalen? Dat willen de andere partijen pas na de gemeenteraadsverkiezingen beslissen. Maar de plannen die binnenskamers circuleren, liegen er niet om en betekenen een complete sociale kaalslag.

Dat wil de SP niet laten gebeuren en daarom willen we de mensen nu al waarschuwen over wat er staat te gebeuren. U hebt ons in december al in het centrum gezien waar we met burgers van Doesburg praten en zaterdag 11 januari stonden we voor de Aldi. We informeren de Doesburgers over de mogelijke plannen van de andere Doesburgse partijen, en geloof ons, daar worden de zieken, ouderen en mensen met een laag inkomen niet vrolijk van.

De SP wil dit voorkomen en ervoor zorgen dat iedereen in Doesburg is verzekerd van een eerlijk bestaan, met alle zorg en accommodaties die nodig zijn. Of dat nu gaat om zorg, scholen, werk of wonen, daar dient ieder mens van
verzekerd te zijn.

Hebt u ons gemist, dan kunt u ons zondag 19 januari tussen 16.00 en 18.00 uur bij de Deka Markt vinden en kunt u ons uw vragen stellen over de
toekomst van Doesburg. Natuurlijk kunt ook altijd mailen of bellen. Wij geven u graag en ten alle tijde uitleg. Want de SP werkt aan een sociaal Doesburg voor iedereen.