SP: Geen afbraak voorzieningen op de Linie

5 februari 2014

SP: Geen afbraak voorzieningen op de Linie

De SP eist van de gemeente dat een eventuele verhuizing van de bibliotheek en de komst van een zorgloket naar de  Linie niet ten koste mag gaan van alle goede dingen daar zijn opgebouwd.

Deze garantie zal de SP dan ook eisen tijdens de komende commissievergadering hierover.

SP-er Patrick Ott: “Door de komst van de bibliotheek en het zorgloket naar de Linie 4, dreigt dat de inloop en andere activiteiten te moeten verhuizen. De vrijwilligers zijn terecht boos. In enkele jaren hebben zij niet alleen een druk bezocht en uitgebreid programma voor ouderen, maar ook voor andere leeftijdsgroepen, opgebouwd. Dat de bibliotheek ook op de Linie gevestigd zou worden, was bekend, maar niet dat zij daar dan voor moesten wijken. Dat is volkomen nieuw voor ons, en dat mag ook niet gebeuren.”

De SP is van mening dat al de plannen en de gevolgen eerst opnieuw grondig bestudeerd moeten worden, voordat de Linie volledig op de schop gaat en het leven van heel veel mensen die daar geweldig worden geholpen en een fijne dagbesteding hebben omver wordt gegooid. Patrick Ott; “De reactie van de wethouder ‘ We zijn in overleg en ervan overtuigd dat we een goede oplossing gaan vinden is niet goed genoeg. De plannen moet in de koelkast totdat er goede oplossing er zijn. Komt die er niet, dan moeten ze van tafel. We gaan hier niet toekijken hoe het kind met het badwater wordt weggegooid.”