Afscheid en een nieuw begin

31 maart 2014

Afscheid en een nieuw begin

etentje 03-2014Een goede week na de verkiezingen is het stokje dan officieel  overgedragen tijdens een gezellig etentje in de Döneria & Pizzeria van Bülent Yildiz. Het was een afscheid met een lintje en een begin met het vertrouwen om de SP de komende vier jaar weer verder te doen stijgen door er daadwerkelijk te zijn voor alle Doesburgers.

Om zeven uur verzamelden we en waren blij met de aanwezigheid van de vertrekkende fractieleden en het boegbeeld van SP Doesburg, Willem Bouman. Het was letterlijk een afscheid met een lintje aangezien burgemeester Luesink, tijdens de laatste raadsvergadering in oude samenstelling, Jos van der Beek de versierselen opspeldde, behorend bij de Orde van Oranje Nassau. Maar natuurlijk kregen de oude fractieleden ook een herinnering van de afdeling. o.a. een grote foto van het nieuwe bestuur om hen eraan te herinneren dat hun goede werk voortgezet zal worden door een enthousiaste ploeg.

etentje 03-2014Voor Agnes Kant, onze bezielende coach, was er ook een groepsfoto en zij beloofde plechtig het boven haar bed te hangen. Alleen voor Patrick Ott was er een andere foto, een van hemzelf in campagnetijd, waarop hij aangeeft dat de tomatenoogst dit jaar heel groot is. Geloof me Patrick, de oogst wordt nog veel groter!

Tussen de speeches en foto's uitdelen door hebben we volop genoten van de heerlijke gerechten en drankjes die op tafel verschenen. Hoewel Willem Bouman toch al een actiepunt voor ons had. Er moet Turkse thee op de lijst komen! Nadat we uitgegeten waren kwam er nog een speech van Gerrit Hammink waarin hij Patrick bedankte voor alle inzet om de mensen in Doesburg te laten zien dat de SP afdeling nog steeds sterk is en zal blijven. Patrick schoof de eer voor al het werk ook door naar zijn ploeg, omdat we deze verkiezingsuitslag met zijn allen waar hebben gemaakt.

etentje 03-2014Dat klopt. We hebben het met zijn allen gedaan. En we gaan verder. Samen met alle mensen die hun handen uit de mouwen willen en kunnen steken voor een honderd procent sociaal Doesburg. We spreken vanaf nu ook niet meer over een oude of nieuwe ploeg. Want wij zijn afdeling Doesburg en samen met iedereen en voor iedereen werken we aan onze mooie stad.

U kunt ook helpen door bij de SP aan te geven wat er in uw ogen helemaal mis is. En ook dat kan van alles zijn. Overlast, slechte busverbindingen, parkeren of waar u dan ook een probleem mee hebt. Nog mooier zou zijn als u met ons mee wil werken aan een leefbaar en sociaal Doesburg voor iedereen. Want samen sta je sterk. Dat kan een cliché zijn, maar het is en blijft een waarheid als een koe.

Daarom vragen wij u:
De SP werkt aan een sociaal Doesburg,