SP wil oriënterend gesprek met Stadspartij

21 maart 2014

SP wil oriënterend gesprek met Stadspartij

"Gezien de verkiezingsuitslag ligt het voor de hand dat we eerst met de Stadspartij gaan praten. Ondanks eerdere afwijzingen, hebben ze in de media te kennen gegeven voor 'alle smaken' open te staan", aldus Patrick Ott. Zowel de SP als de Stadpartij behaalden drie zetels.

Dat gesprek zal wat de SP betreft vooral oriënterend zijn over de mogelijkheden die er zijn voor samenwerking.

SP Doesburg is ondanks het verlies van een raadszetel tevreden over de uitslag van de Gemeenteraadsverkiezing. Ott: "We zijn een groep nieuwe enthousiaste mensen, en willen voor een frisse wind zorgen in de gemeenteraad in Doesburg."

De SP wil in samenwerking met andere partijen een sociale kaalslag voorkomen. "Wij sluiten niemand uit. De zorg is heel belangrijk en voor ons een hard punt in de onderhandelingen", aldus Ott. "Niet alleen voor behoud van werkgelegenheid in deze sector. Maar voornamelijk voor ouderen en zieken die hulp in welke vorm dan ook nodig hebben, moeten die krijgen. Van mensen die weten waar ze mee bezig zijn en zich daar met hart en ziel voor inzetten. Want natuurlijk is het fijn dat een buur even een boodschapje kan doen of even kijkt waarom het gordijn niet open is gegaan. Maar voor dagelijkse zorg en welzijn mogen deze mensen daar niet afhankelijk van zijn."