Sluiten van de verzorgingshuizen? Ik dacht het niet!

7 april 2014

Sluiten van de verzorgingshuizen? Ik dacht het niet!

De SP is een landelijke protestactie gestart tegen het sluiten van maar liefst 800 van de 1300 verpleeghuizen. Niet alleen komt de zorg die onze ouderen nodig hebben in gevaar, maar natuurlijk komen er ook zo heel veel banen op de tocht te staan.

Misschien hebben SP leden al de brandbrief van Emile Roemer gehad met de oproep om hier uw digitale handtekening te plaatsen. Want wij pikken het niet dat door de bezuinigingen ouderen gedwongen uit het verzorgingshuis, waar ze de zorg en aandacht krijgen die ze zo hard nodig hebben en zich geborgen weten, verhuizen. Er zijn ouderen die gedwongen zijn thuis te blijven omdat ze nog in staat zijn om een noodknop in te drukken. Verder zijn ze afhankelijk van de hulp van familie, buren, mantelzorgers. Professionele hulp ontbreekt.

Door de bezuinigingen in de zorg verdwijnen er heel veel banen. Nog meer werkloosheid door toedoen van dit afbraak kabinet. Roep dit een halt toe en maak daar een begin mee door u handtekening te plaatsen. Wij zeggen nee tegen de gedwongen verhuizingen en afbraak van de ouderenzorg. Ouderen verdienen beter!