Ijsexpres in Doesburg tegen gedwongen verhuizingen

19 juni 2014

Ijsexpres in Doesburg tegen gedwongen verhuizingen

Steeds meer verpleeghuizen sluiten noodgedwongen hun deuren. Met als gevolg dat ouderen zelf weer potten en pannen moeten kopen want ze moeten maar voor zichzelf gaan zorgen.

Landelijk is de SP een actie gestart om bij de regering aan te tonen dat men de uitverkoop van ouderenzorg niet meer pikt. Niet alleen moeten ouderen verhuizen, degenen die de geborgenheid van een tehuis nodig hebben en op een plaatsje wachten, komen er gewoon niet meer in. Medewerkers van tehuizen komen domweg op straat te staan, raken hun werk en zekerheid kwijt. Daarmee groeit dus de werkloosheid en de bitterheid, want al roept Den Haag dat de crisis voorbij is, behalve misschien een toplaag van directeuren en managers merkt de bevolking daar niets van.

De briefkaartenactie, waar iedereen zijn handtekening op kan zetten die niet wil dat ouderen in de kou komen te staan, is een groot succes. Ook in Doesburg doet de SP er alles aan om mensen in te laten zien wat er gaande is. U heeft ons al in het centrum gezien, we zijn deuren langs geweest in verpleeghuizen en seniorenwoningen. Het loopt werkelijk als een trein want iedereen maakt zich zorgen over hoe een ouder verzorgd moet gaan worden of hoe het straks met jezelf moet. Om nog meer mensen de kans te geven te tekenen halen we de trein weer naar Doesburg. Op zaterdag 5 juli staat de SP Ijsexpress van 10:00 tot 14:00 op de markt van Doesburg, bij de ABN Amrobank waar u onder het genot van een heerlijk ijsje uw protest kunt laten horen.

Natuurlijk is het dan ook mogelijk om andere zaken te bespreken die u aan het hart gaan. Zo kunnen wij ons voorstellen dat de enige concrete bezuinigingsmaatregel in het coalitie akkoord, het afschaffen van het schoolzwemmen, u zorgen baart. Niet alleen zal dit per saldo weinig opleveren, maar bovendien komt de veiligheid, Doesburg is immers een waterrijke stad, en de noodzakelijke beweging voor de jeugd in Doesburg in gevaar. Daar zullen lijsten voor aanwezig zijn die u ook kunt tekenen.

Komt allen en teken een kaart want gedwongen verhuizen? Ik dacht het niet!