Onrust leerlingenvervoer blijft

1 september 2014

Onrust leerlingenvervoer blijft

Het is goed dat er een overgangsjaar is en dat op de valreep de oude vervoerder weer is ingeschakeld voor het leerlingenvervoer in Doesburg. Maar door de toelichting voor het volgend jaar laat de wethouder de onrust over het leerlingenvervoer bestaan. De SP vindt dat de wethouder alsnog duidelijkheid moet geven.

Door te stellen dat het overgangsjaar gebruikt kan worden om de kinderen te leren zelfstandig naar school te gaan, geeft hij dus feitelijk aan dat het schoolvervoer volgend jaar wordt opgeheven. SP-fractievoorzitter Patrick Ott :”Dat geeft onrust en roept opnieuw veel  vragen op vragen. Wordt het nu echt stopgezet voor alle leerlingen of niet? Zo ja, is dit uiteraard niet acceptabel, want er zullen kinderen zijn waarbij die echt niet zelfstandig naar school kunnen en ouders geen geld hebben voor een oplossing. En zo niet, voor wie dan niet? En wat zijn daarvoor dan de criteria?

De SP heeft een meldpunt geopend voor ouders van leerlingen die op het vervoer zijn aangewezen. Ze kunnen hun zorgen en opmerkingen mailen naar leerlingenvervoer2014@gmail.com