SP start actie voor behoud schoolzwemmen

16 oktober 2014

SP start actie voor behoud schoolzwemmen

Het College van Doesburg is van plan het schoolzwemmen af te schaffen. SP Doesburg vind dit in onze zo waterrijke stad een slecht idee voor de veiligheid van de kinderen en start op 25 oktober een actie voor het behoud van schoolzwemmen die u met uw handtekening kunt steunen.

Wanneer het schoolzwemmen wordt afgeschaft zal dit betekenen dat veel minder kinderen de kans krijgen om te leren zwemmen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden in onze stad waar zoveel open water is. Het argument besparing mag niet gelden als het gaat om de veiligheid van onze jeugd. Daarnaast is het ook de vraag of dit werkelijk wat bespaart en of het niet juist voor meer kosten zorgt.

Patrick Ott: “Doordat het zwembad inkomsten van het schoolzwemmen verlies dreigt voor hen een financieel probleem, waardoor ze aan de gemeente steun zullen vragen. Kinderen leren geen zwemmen, maar het geld is toch weg. Bovendien is er zowel in de gemeenteraad als in de commissie toegezegd dat er overleg zou komen over de toekomst van schoolzwemmen. Nu lijkt er van een keuze geen sprake meer te zijn en is de enige mogelijkheid het schrappen van schoolzwemmen.”

SP Doesburg vraagt het college dan ook met klem om van dit plan af te zien en zal dit verzoek zaterdag 25 oktober van 11.00 tot 13.00 uur kracht bij zetten tijdens een actie voor behoud van schoolzwemmen in het centrum. U wordt natuurlijk in de gelegenheid gesteld om dit te ondersteunen door uw handtekening te zetten op beschikbare lijsten. Deze zullen aan de wethouder aangeboden worden.