Vast contract voor alle SW-werkers

21 november 2014

Vast contract voor alle SW-werkers

Maandenlang is er campagne gevoerd door de Abvakabo FNV, samen met de SP afdelingen in de regio om herziening van het beleid ten aanzien van tijdelijke SW contracten. Het resultaat mag er zijn, tijdelijke contracten worden omgezet naar contracten voor onbepaalde tijd.

Door de veranderingen die per 1 januari 2015 doorgevoerd worden door de participatie wet, dreigde een grote groep werknemers van Presikhaaf Bedrijven na afloop van hun tijdelijke contract achter de geraniums te verdwijnen. Gelukkig is dit beleid onder druk van de bond en de SP aangepast. Na drie tijdelijke contracten krijgt elke werknemer van de Sociale Werkvoorziening Presikhaafbedrijven een contract voor onbepaalde tijd. SP Doesburg is erg verheugd dat ook het college van Doesburg is meegegaan met deze aanpassingen.

Voor aanvang van de beslissende bestuursvergadering hield de bond een grote picketline met 300 actievoerders bij het kantoor van het bedrijf in Arnhem. Over dit onderwerp werd een petitie met meer dan 1100 handtekeningen aan voorzitter Leijsink overhandigd. De bond is bij monde van bestuurder Miekie Awater, die vele gesprekken met raadsleden en wethouders voerde, zeer blij. "Niet verlengen zou een dom financieel en sociaal onaanvaardbaar besluit zijn geweest.”