Burgemeester Kees Luesink overleden

28 december 2014

Burgemeester Kees Luesink overleden

Foto: SP

Zaterdag 27 december is de burgemeester van Doesburg, de heer Kees Luesink, overleden. De SP wil haar diepe respect betuigen voor de wijze waarop burgemeester Luesink gevochten heeft om deze vreselijke ziekte te bevechten.

Al zijn moed en vechtlust hebben niet mogen baten en hij is op veel te jonge leeftijd overleden. Met hem verliest Doesburg een gepassioneerde burgervader, die met hart en ziel burgemeester was van onze/zijn mooie stad en overtuigd was van het bestaansrecht van Doesburg als zelfstandige gemeente. Zo lang mogelijk heeft hij betrokken willen blijven bij het bestuur van zijn stad en pas op het laatst een vervanger gevraagd. Deze heeft de heer Luesink zelf voorgedragen om er zoveel mogelijk zeker van te zijn dat zijn stad in zijn gedachtegoed verder wordt bestuurd.

De SP wenst zijn vrouw, kinderen en verdere familie en vrienden alle mogelijke sterkte om dit verlies te dragen en te verwerken. Laat het hen een troost zijn dat Doesburg weet dat het gezin hun man en vader verliest maar Doesburg een net zo goede burgervader.