Afdelingskrant SP Doesburg Speciaal

5 januari 2015

Afdelingskrant SP Doesburg Speciaal

Foto: SP

U hoeft er de televisie maar voor aan te zetten, de krantjes maar van de deurmat te pakken. Overal hoort en leest u hoe de overheid, landelijk en lokaal, u geruststelt over de veranderingen in de zorg. Helaas zijn dat sprookjes want het is lang niet duidelijk wat de decentralisaties voor u gaan betekenen.

Er wordt zo mooi gesproken over alles samen doen, voor elkaar zorgen. Over de haalbaarheid daarvan is niets bekend. Maar als u geen eigen netwerk hebt kunt u nog voor de zorg bij de gemeente terecht, belooft het college van Doesburg. Men vergeet alleen te vermelden dat die zorg minder wordt én duurder. En niet alleen in de Thuiszorg wordt bezuinigd, dat is het geval voor de hele WMO. Ouderen, chronisch zieken en gehandicapten, mensen met een arbeidshandicap, iedereen kan hierdoor worden getroffen.

Als antwoord op deze 'sprookjes van de zorg' heeft SP Doesburg een eigen krant gemaakt, met het verhaal van mensen die door die roze wolken heen prikken. Mensen uit de praktijk die thuis komen bij mensen die zich zorgen maken of ze hun huis nog wel schoon kunnen houden. Ouders die zich vertwijfeld afvragen hoe hun kinderen straks naar school moeten. Want ook op het leerlingenvervoer wordt bezuinigd.

Ook kunt u lezen hoe gemeente Doesburg van plan is om in tijden van bezuinigingen dus niet van plan is om het geld in mensen te steken maar in prestige projecten en toeristen trekkers. De verhuizing van de Milieustraat kost miljoenen en voor welk doel? De Linies moeten geschikt gemaakt worden voor toerisme. Daar staan twee uitkijktorens voor op stapel van elk 32.000 euro terwijl het schoolzwemmen wat maar het 'luttele bedrag' van 27.000 euro kost moet worden afgeschaft.

In de komende weken kunt u de krant SP Doesburg verwachten, de Doesburg Speciaal. Wilt u niet wachten op deze papieren versie dan kunt u hem hier ook downloaden als pdf bestand.