SP wil bezuiniging op schoolzwemmen terugdraaien

24 januari 2015

SP wil bezuiniging op schoolzwemmen terugdraaien

Het zwembad Doesburg moet bezuinigen om te kunnen overleven. Gemeente Doesburg heeft door het afschaffen van het schoolzwemmen het zwembad extra in de problemen gebracht.  Het zwembad stond al voor grote financiële uitdagingen door groot onderhoud en teruglopende bezoekersaantallen. De SP wil dat de bezuiniging op het schoolzwemmen alsnog wordt terug gedraaid.

Een hulpvraag aan de gemeente om de rente op leningen te verlagen werd afgewezen en het college gaf het zwembad nog een extra zetje door het schoolzwemmen af te schaffen. Op vragen van de SP over de toekomst van het zwembad kon wethouder Mulder geen garanties geven voor het voortbestaan van het zwembad. En de problemen tekenen zich nu al af, onderhoud moet worden uitgesteld en de toegangsprijzen worden verhoogd.

SP fractievoorzitter Ott; “Hoe lang kan er in Doesburg nog gezwommen worden? Het is een domme bezuiniging, die dubbel pijn doet. Want de Doesburgse schoolkinderen krijgen geen schoolzwemmen meer, en het zwembad komt verder in de financiële problemen. Regeren is vooruitzien. Is het huidige college dan door het schoolzwemmen te beëindigen doelbewust bezig om het zwembad langzaam de nek om te draaien? “

SP Doesburg is nog niet bereid het zwembad én het schoolzwemmen op te geven. Daarom wordt er binnenkort een kaartenactie gestart als vervolg van de succesvolle handtekeningenactie die onlangs gehouden is. Ook kunt u tekenen voor het behouden van schoolzwemmen op https://petities.nl/petitie/red-schoolzwemmen-in-doesburg