Op woensdag 18 maart kan er in in Gelderland ook stemmen op Doesburgse SP-er Patrick Ott.

17 maart 2015

Foto: SP

Nog twee dagen en dan kan het gaan gebeuren. Als Nederland massaal naar voren komt en op woensdag 18 maart een sociale stem laat horen kunnen we afrekenen met Rutte2. Want niet alleen worden de Statenleden gekozen, maar deze Statenleden kiezen vervolgens in mei de leden van de Eerste Kamer.

Misschien staan deze verkiezingen ver van u af, maar er zit dit jaar ook een Doesburgs tintje aan. U kunt namelijk stemmen op de SP voorzitter van Doesburg, Patrick Ott. U vindt hem op nummer 37 van de SP kandidaten. Maar de andere Gelderse SP fractieleden vergeten Doesburg ook niet. Op 7 maart kwamen zij naar Doesburg, onder andere ook fractievoorzitter Eric van Kaathoven, die ook de lokale SP actie behoud het schoolzwemmen ondertekende.

U moet ook niet vergeten hoe belangrijk deze verkiezingen zijn. Het is de kans om Den Haag te laten zien dat Nederland klaar is met het afbraakbeleid van de kabinetten Rutte. U heeft onlangs nog kunnen zien hoe de Eerste Kamer kon voorkomen dat de omstreden zorgwet van minister Schippers die het recht op vrije artsenkeuze moest opheffen, kon blokkeren.

Wilt u meer weten van het Gelderse SP kiesprogramma? Dan kunt u dit <<HIER>> downloaden/lezen.