Reken 18 maart af met Rutte 2

8 maart 2015

Reken 18 maart af met Rutte 2

Foto: SP

Over iets meer dan een week kan dit afbraak kabinet een halt toegeroepen worden. De SP campagne om dit aan de mensen duidelijk te maken draait op volle sterkte, zo ook in Doesburg. De Gelderse SP kwam ook in het centrum kijken waarbij SP fractievoorzitter Provinciale Staten, Eric van Kaathoven ook de actie Behoud het schoolzwemmen ondertekende.

De SP Doesburg is namelijk vastbesloten vast te houden aan het voornemen om het College terug te laten komen op hun besluit het schoolzwemmen af te schaffen. Onze redenen zijn dat de veiligheid van de kinderen voorop moet staan, het zwembad al in financieel zwaar weer zit en dat het college maar eens moeten luisteren naar wat de burgers willen. Een grote meerderheid van de Doesburgers vind het afschaffen van schoolzwemmen schandalig en de briefkaarten vonden dan ook gretig aftrek. In goed twee uur waren er al bijna 200 briefkaarten getekend.

Dat hadden er nog wel meer kunnen zijn, maar onze grote boodschap was deze ochtend toch om de mensen het belang te laten inzien om te gaan stemmen. Reken af met dit afbraak kabinet, kies voor een sociaal beleid.
Onder het huidige beleid beleid komen er;

• Steeds meer werklozen.
  • Meer mensen onder het bestaansminimum.
  • Ons zorgvuldig opgebouwde sociale stelsel wordt gesloopt.
  • Mensen met een arbeidshandicap, ouderen, chronisch zieken en gehandicapten krijgen het steeds moeilijker.

Daar is natuurlijk maar één antwoord op:

Thuis blijven helpt niet. SP stemmen wel

Foto: SP