SP stemmers bedankt!

20 maart 2015

SP stemmers bedankt!

De SP heeft landelijk goed gescoord en is de PvdA fors voorbij gegaan. In Doesburg is de SP de grootste partij geworden en heeft de tweede partij, de VVD, met ruim drie procent achter zich gelaten. Grote verliezer is hier ook de PvdA die op de vijfde plaats eindigde. Onze felicitaties gaan uit naar D66 en het CDA die zich na de vorige verkiezingen verbeterd hebben.

Aan de coalitiepartijen willen we het volgende voorleggen. Gaan deze partijen voort om de landelijke afbraak politiek te gedogen, of gaan ze met de SP mee voor een sociaal Doesburg? Lopen ze nog langer met de PvdA mee in de rechtse polonaise van de VVD of kiezen ze voor de mensen die vorig jaar hun stem aan hun hebben gegeven?

De SP is blij met de resultaten van gisteravond, hier in Doesburg maar zeker ook landelijk. Het laat zien dat de mensen af willen rekenen met het huidige kabinetsbeleid. Nu is het tijd om door te pakken, met zijn allen werken aan een sociaal Doesburg, Gelderland én Nederland waar de koek eerlijk verdeeld wordt.