Kinderen die niet kunnen zwemmen is ook armoede

5 mei 2015

Kinderen die niet kunnen zwemmen is ook armoede

De SP blijft zich verzetten tegen het besluit, tegen de wens van Doesburgers in, om het schoolzwemmen af te schaffen. Daarom voeren we hier tegen weer een protest actie op zaterdag 9 mei aanstaande vanaf 10.00 uur in het centrum van Doesburg.

Wethouder Bollen stelt zelf al tijdens de afgelopen gemeenteraadsvergadering: "Wanneer kinderen door armoede in hun ontwikkeling worden beperkt, hebben wij daar later als maatschappij last van”. Niet met hun vriendjes mee kunnen omdat ze niet kunnen zwemmen is voor kinderen pas armoede, vinden wij van de SP.

De SP wil ook de ogen openen van de coalitiepartijen voor het gevaar wat het niet kunnen zwemmen in een waterrijke stad als Doesburg oplevert. Dat zal gaan gebeuren door waarschuwingsborden te plaatsen op plekken waar kinderen zouden kunnen verdrinken. Alle politieke partijen worden opgeroepen om op zaterdag 9 mei vanaf 10.00 uur in het centrum van Doesburg kleur te bekennen en hun handtekening te zetten op een postkaart voor het behoud van het schoolzwemmen in Doesburg.
En we roepen U op uw handtekening te zetten op een postkaart voor het behoud van schoolzwemmen.

Dus kom zaterdag vanaf 10.00 naar het centrum en teken, ook als u dat al eerder heeft gedaan. Dat geeft een duidelijk signaal naar de wethouders dat het hoog tijd is dat er naar u geluisterd wordt.