Renske Leijten naar Doesburg

29 mei 2015

Renske Leijten naar Doesburg

Op verzoek van SP Doesburg herhaalt Tweede Kamerlid Renske Leijten op maandag 15 juni haar bezoek van enkele jaren geleden aan onze stad. Zij wil graag weer een kijkje nemen op de plaatsen en bij de mensen die zij in 2013 ook hier heeft bezocht.

Wij zullen met haar een tour door Doesburg maken en onder andere gaan kijken bij IJsselzicht. Wat is daar de stand van zaken wat betreft de terugtrekking van Attent, wat is de toekomst van de restaurant-voorziening daar?  Natuurlijk gaan we kijken op de Linie, wat het Zorgplein van Doesburg moet zijn. Nu daar op Linie 4 de bibliotheek resideert in plaats van Caleidoz en er ook sprake van is dat de huisartsenpraktijk en de apotheek gaan vertrekken heeft de SP grote vragen of die functie nog wel behouden blijft.

We gaan ook met Renske Leijten naar Beumerskamp om haar de huisvesting van de dagbesteding van ouderen te laten zien en waar nu de activiteiten inloop is. De SP is nog steeds van mening dat deze activiteiten van Caleidoz een betere plek verdienen dan dit. Het is in onze ogen te klein, zijn er te weinig rustplekken voor de ouderen en heeft het een tekort aan sanitaire voorzieningen.

De dag zal worden afgesloten met een bezoek op het gemeentehuis waar een gesprek met wethouder Bollen zal plaatsvinden. Daarbij zal Renske Leijten zeker vragen hebben over wat zij op deze dag heeft gezien en gehoord. Ook zal zij van de wethouder willen weten hoe de stand van zaken is rond de Thuiszorg van Doesburg. Nu de keukentafelgesprekken zijn uitgesteld verkeren de mensen nog langer in onzekerheid over de zorg die zij straks zullen hebben.

Na het bezoek van Renske Leijten zullen wij zeker bij u terugkomen met haar bevindingen en oordeel. En misschien treffen wij u wel op onze tour door Doesburg en heeft u vragen voor haar. Want de zorg is van ons allemaal, dat laten wij Doesburg niet afpakken!