Blijdschap op IJsselzicht over het behouden van het restaurant

16 juni 2015

Blijdschap op IJsselzicht over het behouden van het restaurant

Foto: Petra Franken

Maandag 15 juni werd de SP van harte verwelkomt op IJsselzicht. . Wij bedanken de wethouder dat hij op vragen van de SP adequaat heeft gereageerd en het restaurant behouden blijft. Het zorgt niet alleen voor gezonde voeding maar zorgt ook voor de broodnodige sociale contacten.

Naast blijdschap was er ook verontwaardiging rond het handelen van Attent. De zorgverlener neemt het terugtrekken van IJsselzicht namelijk wel heel letterlijk. Zonder enig overleg liet Attent al weken voor de officiële einddatum een verhuiswagen voorrijden en laadde zonder blikken of blozen alle meubelen in. Een bewoonster vertelt geschokt; “Wij kwamen naar beneden om gezamenlijk een kopje koffie te drinken en alle stoelen en tafels waren weg.” Een andere bewoner, “Zelfs de piano die helemaal niet van Attent was hadden ze ingeladen. Op andere spullen die van de bewoners waren hebben we briefjes moeten hangen, anders waren deze ook weg geweest.”

Fractie voorzitter Ott vraagt zich af wat nu de bedoeling is van de ruimten die nu vrijkomen. “Wij verwachten dan ook dat het college er zorg voor draagt dat de open ruimtes van IJsselzicht voorzien worden van geschikte meubels zodat bewoners en vrijwilligers hun sociale activiteiten kunnen voort zetten"

De SP heeft hier schriftelijke vragen over gesteld.