College negeert wensen burgers en schaft schoolzwemmen af

13 juni 2015

College negeert wensen burgers en schaft schoolzwemmen af

Het zal u niet ontgaan zijn dat de SP is blijven vechten voor het behoud van schoolzwemmen. Er zijn honderden handtekeningen opgehaald maar dit mag niet baten. Alle handtekeningen verdwijnen in een la van de wethouder en de wensen van de burgers worden genegeerd.

De SP heeft op verschillende manieren de aandacht gevraagd om het schoolzwemmen te kunnen behouden. Op ludieke wijze, u weet het misschien nog wel, SPers in een kinderbadje  in het centrum. Langs de officiële weg, via moties. Die overigens door de hele oppositie gesteund worden maar ook naar andere partijen werd niet geluisterd door de wethouders. Tussendoor zijn er diverse handtekeningenacties geweest, via lijsten, een online petitie en via postkaarten.

Aangezien de wethouders zelfs niet wensten te reageren op de stortvloed aan postkaarten probeerden we als laatste redmiddel waarschuwingsborden voor verdrinkingsgevaar langs waterpartijen. Om het College de ogen te openen voor het vele water wat Doesburg rijk is en hoeveel gevaar dat oplevert.

Maar helaas. Het College houdt halsstarrig vast aan deze kleine bezuiniging en zet het afschaffen van schoolzwemmen door. SP fractievoorzitter Patrick Ott: ”Er moeten nu weer wat nieuws opgetuigd worden om te monitoren welke kinderen er geen zwemdiploma hebben. Ouders die geen geld hebben om hun kind naar zwemles te laten gaan moeten nu hun hand op gaan houden.” De SP vindt dit alles een zeer slechte zaak en betreurt het dan ook dat de coalitie partijen, CDA, VVD, PvdA en Stadspartij, de wensen van hun kiezers negeren.